C-A-G C-A-G
  • CAG Startseite
    • Willkommen
    • Allgemeines
      • Personalia
        • Die Schulleitung
        • Das Lehrerkollegium
        • Die Sekretärinnen
        • Die Hausmeister
        • Abiturjahrgänge
        • Beratungslehrkräfte
        • Ehemalige Lehrkräfte
      • Gremien
        • Gesamtkonferenz
        • Schulvorstand
        • Schülervertretung
        • Elternvertretung
        • Personalrat
      • Europaschule
      • Umweltschule
      • Pläne und Konzepte
    • Wir stellen uns vor
      • Ein erster Eindruck
      • Die erste Woche
      • Technische Ausstattung
      • Musikangebot
        • Bläserklassen
        • Chorklassen
      • Sprachenwahl
        • Französisch
        • Latein
      • Schulform Gymnasium
      • Virtueller Rundgang
    • Kontakt
      • Sekretariat / Büro
      • Hausmeister/Schulassistent
    • Schulgeschichte
      • Der Namenspatron
      • Schuljubiläum 2014
      • Unsere Jahrbücher
      • Ehemalige Lehrkräfte
      • Chronik
    • Bibliothek
    • Schulordnung
    • Aktuelles
    • Login
  • Unterricht
    • Allgemeines
      • Projektwoche
      • Methodenkonzept
      • Lernmittelausleihe
      • Präventionsarbeit
      • Lernförderung
    • Aufgabenfeld A
      • Deutsch
      • Englisch
      • Französisch
      • Kunst
        • Kunstgalerien
      • Latein
      • Musik
        • Chorklasse
        • Bläserklassen
      • Darst. Spiel
    • Aufgabenfeld B
      • Erdkunde
      • Geschichte
      • Religion (ev.)
      • Religion (kath)
      • Werte und Normen
      • Politik
    • Aufgabenfeld C
      • Biologie
      • Chemie
      • Informatik
        • Javascript
        • Greenfoot
        • Arduino
        • Python
        • Scratch
      • Mathematik
      • Physik
      • Wettbewerbe
    • Sport
    • Oberstufe
    • Seminarfach
  • AGs - Projekte
    • MINT-AGs
      • Biologie - Projekte - Aktivitäten
      • Chemie - Projekte - Aktivitäten
      • Umwelt-AG
      • Lego-Mindstorms-AG
      • Projekt "RoboNET"
      • MINT - Wettbewerbe
      • Solar-AG
    • Musik-AGs
      • Cajazzo
      • MusiCats
      • RocKids
      • Orchester 6-8
      • Orchester 9-12
    • Theater-AGs
      • Theater AG Sek I
      • Theater AG
      • MusiCats
    • Sport AGs
      • Stabhochsprung
      • Tischtennis AG
    • Soziale Projekte
      • Streitschlichter
      • Präfekten
      • Sanitätsdienst
    • Sonstige AGs
      • Mofa-AG
      • Schach-AG
      • Kunst-AG
      • Foto-AG
    • Das CAG in Europa
      • Erasmus+
        • Projekt 2016-18
          • Project Meetings
          • Partner Schools
          • The Project
          • Results
          • Dissemination
          • internal
      • Schüleraustausch
        • Frankreich
        • Holland
        • Italien
        • Polen
        • Schweden
      • Comenius
        • Projekt 2011-2013
  • Schüler
    • Beratung
      • Streitschlichter
      • Beratungslehrkräfte
      • Berufsberatung
      • Lernförderung
      • Schulsozialarbeit
      • Polizeiliche Sprechstunde
    • Schülervertretung
    • Schulordnung
    • Schulkleidung
    • Jahrbücher
    • Abi-Jahrgänge
    • Ehemaligenverein
    • Lernförderung
  • Eltern
    • Elternvertretung
    • Beratung
      • Schulsozialarbeit
      • Lernförderung
    • Der Förderverein
    • Lernmittelausleihe
    • Formulare
    • Anmeldung am CAG
    • Lernförderung
    • Elternbriefe
  • iServ
    • iServ allgemein
    • Digitales für Lehrer
  • Mensa
    • Speisepläne
    • MensaMax

Moving forward with key competences

Planning a school trip

Details
Key competences
Zuletzt aktualisiert: 12. Januar 2022

In this project, students will plan a school trip abroad to a partner country: Poland → Turkey → Hungary → Italy → Germany → Poland.

They will have to prepare the programme, choose accommodation, transport and prepare a presentation or a leaflet/brochure advertising this trip.

Partner Schools

Details
Key competences
Zuletzt aktualisiert: 12. Januar 2022
  • Adria, Italy
  • Bytom, Poland
  • Cloppenburg, Germany
  • Canakkale, Turkey
  • Tata, Hungary

The Project

Details
Key competences
Zuletzt aktualisiert: 19. Januar 2017

Our main motivation for starting a new Erasmus+ project is increasing the level of basic skills in the field of secondary education. The project we have prepared is multidisciplinary and inter-disciplinary and aims to foster key competences, especially regarding maths, science and literacy.

Acquiring basic skills in literacy, mathematics and science at school is crucial for the development of key competences in all further learning. These skills evolve throughout the course of learning when students deal with more difficult information with understanding and develop qualities such as problem solving, critical thinking, initiative and creativity. Key competences in the shape of knowledge, skills and attitudes are fundamental for each individual in a knowledge-based society. They provide added value for the labour market, social cohesion and active citizenship by offering ability to adapt to constant changes. We have studied the needs of the schools and students thoroughly. The data we collected proves that there are students who cannot read properly, have made little progress in mathematics skills and lack other basic competences. The percentage of low-achieving students in some schools is very high and the exam results show that these schools need support to reduce their number.

Weiterlesen: The Project

  • The Project
  • Project Meetings
  • Partner Schools
  • Results
  • Dissemination
  • Evaluation
  • Internal documents
Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.